måndag, mars 28, 2011

Jubileum

Det är tur att man har vänner som påminner en om att ens blogg fyller år - själv hade jag helt glömt bort att vi firade 5-årsjubileum i fredags! Haha, ja där ser man. Att det är ganska symptomatiskt att det var ett av favoritbanden, IRON MAIDEN, som togs upp i det första inlägget är kul - det är ett band som har omnämts med oregelbundna intervall på bloggen. I just detta fall var tanken att jag skulle skriva ett skivtips till bibliotekets hemsida, men då det blev alltför långt tyckte cheferna att det var lämpligare att för mig att starta en blogg. Svårare än så var det faktiskt inte, och det första året kommer jag ihåg som ett år då jag lite grann famlade efter vad bloggen skulle ta upp. Jag visste att bloggen inte skulle handla om mitt eget liv. Detta då jag tyckte att dels skulle bloggen vara till för att marknadsföra vad jag pysslade med på biblioteket och i förlängningen biblioteket i sig, och dels tyckte jag redan då att nätet var nerlusat av bloggar som bara handlade om ägarnas ofta ganska intetsägande och ytliga tillvaro. Att jag började i ganska modest takt är tydligt - runt 4 inlägg i månaden var takten då - idag är den ju en helt annan, men när åren gick, desto fler blev inläggen. Och nu har det alltså gott 5 år. Helt ärligt ska jag säga att det aldrig har varit så kul att syssla med bloggen som det varit idag, mycket beroende på att Alex har kommit ombord och det har inneburit en nytändning för mig faktiskt. Tack för de här 5 åren - vi kör väl på ett tag till tänkte jag, haha! /Martin

2 kommentarer:

Stones sa...

Stort Grattis!

Vet inte om ni har noterat utmaningen!

http://tuneoftheday.blogspot.com/2011/03/neil-young-cortez-killer.html

Metallbibliotekarien sa...

Tack! Jo, utmaningen är noterad av både mig och Alex.

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 15: Coffin of the Storms

För de som fortfarande ägnar den norska scenen någon uppmärksamhet inträffade nyligen en av årets större händelser: COFFIN STORMS släppte si...

Populära inlägg