tisdag, juli 15, 2008

Lite nytt

Lite stiltje på bloggen - men semestern närmar sig och därmed lite mer rännande på konserter.

Under tiden kan man surfa in på Werock.se och läsa en intervju jag gjorde med Anders Jakobsson, trummis i grindande death metal-bandet Coldworker.

Nästa vecka brakar den i övrigt värdelösa Helsingborgsfestivalen igång - om man undantar subfestivalen Tumstockfestivalens fredagslineup: Soilwork, Darkane, Volbeat och Faithful Darkness bland andra - vilket nog kommer att borga för en redigt kul upplevelse på Gröningen. Att det dessutom är helt gratis gör ju inte saken sämre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag gillar våra intervjuer med Anders. Till stor del kör vi olika frågor. Du är på honom mer om Coldworker medans jag tjatar om Nasum men på slutet när vi pratar turnéminnen blir det samma svar. Undrar om han tyckte det var konstigt. Bra intervju annars!

Metallbibliotekarien sa...

Tack för det :) I mina öron kommer Nasum alltid vara ett större band än Coldworker - men det är ju svårt att inte komma in på Nasum lite grann i alla fall när det är Anders man intervjuar. Svaren och frågorna hade nog blivit ganska annorlunda om det var någon annan i bandet som stod till svars.

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg