onsdag, maj 16, 2012

Nya recensioner på WeRock

Uppade sex nya recensioner på WeRock igår - CANCER BATS är någorlunda hypade i alla fall i bloggossfären. Själv har jag inte fallit för bandet alls, även om jag gillar Kittys fina formulering om att hon "vill hoppa runt i lera och dricka öl" när hon hör "Dead Set On Living".

Kitty har även recenserat HYSTERICAs "The Art Of Metal".

Robert Gustafsson har satt tänderna i två tunga album - ODYSSEYs "Abysmal Despair" (vilken titel alltså!) och PARADISE LOSTs "Tragic Idol". Bägge får bra betyg.

Själv tog jag mig an en mycket bra skiva, och en inte fullt så bra. FALLUJAHs "The Harvest Wombs" är en riktigt imponerande skiva. TRIOSCAPES "Separate Realities" är mer intressant än den är bra om jag ska vara ärlig.
/Martin

2 kommentarer:

Chief Rebel Angel sa...

Förresten... ODYSSEY är ju inte bara ett band som döpt en rätt vass debut häftigt - de är ju också från er hometown!
Helsingborg!
Är de kändisar lokalt eller för er del?

Metallbibliotekarien sa...

Robert - nu satte du åtminstone mig på pottan. Jag visste faktiskt inte detta.

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg