måndag, november 28, 2011

Årsbästalistan 2011 - de nominerade, nr. 5

Nominerad: "Ritual" - THE BLACK DAHLIA MURDER.

Jag trodde faktiskt att det här gänget skulle falla ner i en svacka efter "Deflorate" - skönt att bli motbevisad minst sagt. "Ritual" är i min mening det bästa TBDM har pressat ur sig. I min recension av skivan återfinns följande paragraf:

Det formligen sprutar av glädjespel på plattan – faktumet att detta går igenom säger en del om hur bra denna platta är. Jag hade inte klagat om bandet hade ställt sig på scen och kört igenom rubbet.

Låtskrivandet har gått från riktigt bra till fantastiskt på "Ritual" där snart sagt varenda låt håller yppersta toppklass. Faktum är att singeln Moonlight Equilibrium som visserligen är bra inte är den starkaste låten på skivan. Det mina damer och herrar borde säga en del om kalibern på "Ritual".

/Martin




2 kommentarer:

Tomasz Swiesciak sa...

Lustigt hur smaken kan te sig. Jag tycker skivan bara är snäppet sämre än Deflorate som är den bästa skivan i bandets katalog. Och att just "Moonlight Equilibrium" är en av de bästa spåren på skivan.

Metallbibliotekarien sa...

Hehe - du, jag trodde nog att du skulle hävda det. Du är inte den ende som tycker att "Deflorate" är bättre. Och det är ju en grymt bra platta också.

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg