fredag, juni 11, 2010

Fredagslistan

Trodde inte att det skulle hända - men denna vecka består fredagslistan av en endaste platta, WATAINs "Lawless Darkness". Anledningen därtill är att jag i det närmaste fullständigt har snöat in i stockholmarnas avgrundsdjupa mörker.

Det är fantastiskt att uppleva att det band som i uppsnacket inför släppet har använt sig av "sloganen" "On June 7th Black Metal Will Be Reborn" så totalt backa upp denna med musik som är så förkrossande bra att jag kippar efter andan. Alla, och jag menar verkligen alla, spår är individuellt så fantastiska att man häpnar - sammantaget är musiken en enda svärtad uppvisning i attityd - vid låt 9 Kiss Of Death är jag mentalt i brygga. Det är då WATAIN släpper lös Waters Of Ain en 14 minuter lång uppvisning i episkhet.
"Lawless Darkness" är årets absolut bästa black metal platta. Så enkelt är det.


Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg