torsdag, april 01, 2010

Nyheter

Ny månad innebär ju alltid nya skivrecensioner på Werock - för egen del blev det skrivet om UNLEASHEDs "As Yggdrasil Trembles" och "An Awakening" från THOSE WHO LIE BENEATH. Kollegorna har inte legat på latsidan de heller - bland recensionerna märks bandnamn som ARMORED SAINT, ROTTING CHRIST, BLAZE BAYLEY, MUTINY WITHIN och CATHEDRAL.

Dessutom finns där en helt färsk recension från OPETHs premiärgig på Cirkus av 20-årsjubileumsturnén författad av BiblioteKarin, ett gig som jag är mer än bitter över att jag inte kunde se, haha!


Sen kunde jag ju inte annat än att handla in några fler skivor till biblioteket - nedanstående alster kommer finnas på Helsingborgs Stadsbiblioteks skivavdelning inom kort.

Varg Vikernes återkomst till musiken sedan han släpptes från fängelse. Inte min kopp te alls, då jag har dålig koll på black metalscenen. Shadows som i betydligt större utsträckning än jag har koll på black metal har utförligare kommentarer till plattan.








En klassiskt banbrytande platta med sinnesjukt bra låtar. Och naturligtvis skitdåligt att jag har dröjt med att skaffa den till biblioteket, då jag länge förfäktat åsikten att "Human" av DEATH bör ingå i standardutbudet på varje bibliotek i landet.





Psykbrytsmetal från THE DILLINGER ESCAPE PLAN, denna gång med en hel del - vågar jag
skriva det - melodier och piano mellan de mer röjiga partierna.

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 15: Coffin of the Storms

För de som fortfarande ägnar den norska scenen någon uppmärksamhet inträffade nyligen en av årets större händelser: COFFIN STORMS släppte si...

Populära inlägg