måndag, juni 03, 2013

Sweden Rock Festival liverapportering (torsdag)

Så är det Sweden Rock-vecka igen, ett år har gått sedan sist och det är 18 år sedan jag var där första gången. Jag ska vara där på torsdag, det är då KISS spelar och jag tycker att det ligger i luften att detta blir den sista spelningen på svensk mark varför det kändes vettigt att göra research inför Kiss I Sverige-boken på plats.

Jag kommer att blogga hela dagen, så alla som sitter hemma och saknar Digiloo kan kika in här lite då och då och ta del av bilder, kanske nåt filmklipp (om det går) och färska rapporter. Jag kommer att köra lite instagram också, den intresserade hittar bilder via hashtaggen #metallsmurfen

För er som är på plats så kommer en hel del av min tid att spenderas kring Kiss Army som huserar i Rockmässans tält på det nya området. Turn up, tune in och diskutera PETER CRISS'  soloskiva med mig vetja! Eller varför inte den nya vinylbootleggen med giget från nyårsafton 1973? Samtalsämnena är oändliga. Den som dessutom bjuder på en Ahlgrens Pizzabit med salami ska få höra nån rolig låt som jag kanske har i telefonen.

Jag hade ju inte tänkt se Kiss fler gånger, men när tillfälle gavs att jobba så var det lätt att ändra sig. Och, som sagt, det ligger i luften att detta blir det sista besöket från ett band som började sin svenska sejour för 37 år sedan. Jag kunde inte vara med då av naturliga skäl, men den sista smällen skulle vara kul att ha hört.

Vi ses på torsdag, antingen i cyberspace eller IRL.

/Alex

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 11: Herr B vill se Skindred live!

  Pga en skidolycka vilket involverade flera vassa föremål, ett antal vithajar och en eller annan dödlig kamp mot beväpnade köksredskap blir...

Populära inlägg