tisdag, november 27, 2012

Supporta scenen: OPETH

Jag vet vad ni tänker - kan han inte sluta tjata om OPETH? Nej, jag vill inte det, eftersom det rör sig om ett av världens bästa band. För lite mindre än ett år sedan såg jag och Henrik bandet på Trädgårn i Göteborg. Vi var helt till oss, vilket ni tydligt kan utläsa i vår dubbelrecension på WeRock.

Det som skiljer den turnévända bandet är ute på nu från den för ett år sedan är att nu jävlar i min låda är growlet tillbaka. Även i fall jag hissade giget på Trädgårn, så klagar jag sannerligen inte på att bandet nu återigen har späckat setlisten med låtar som Blackwater Park, Ghost Of Perdition och Deliverance. Mumma säger jag för att parafrasera Alex.

Vill man både se OPETH och kanske tjöta med mig och Henke om man känner för det, är platsen för eventet Kulturbolaget, datumet den 29/11, och tiden 20.00. KB ber oss dock observera att tiden skall uppfattas som en cirkatid. Förband? Ja, tyvärr. Jag säger "tyvärr" bara denna gång då jag oftast tycker om att upptäcka nya band, men det jag hört av VON HERTZEN BROTHERS imponerar inte och jag har den bestämda uppfattningen att 3-4 timmar OPETH är fullt rimligt.

Kort sammanfattning:

Vad? OPETH
När? Torsdagen den 29/11, kl. 20.00
Var? KB, Malmö
Pris? 380 spänn

/Martin

2 kommentarer:

Chief Rebel Angel sa...

Märkligt att du inte länkar till min recension av bandets Stockholmsspelning på samma turné... Hehe.. ;-)

Med det sagt - jag har plåt till ett av de akustiska giggen på Södra Teatern i december och tror det kan bli råbra. Speciellt om man kör samma setlista som ni får i Malmö, det vore verkligen ett udda och kul gig!

Metallbibliotekarien sa...

Hahaha - jaså det tycker du ;)Jag tänkte att den får man leta upp själv, haha!

Vad jag förstår har de två setlists som de alternerar med - några låtar utbytta men med basen kring "Heritage". De akustiska gigen kan bli intressanta minst sagt!

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg