måndag, oktober 29, 2012

Lagom till när..

vi ställer om till vintertid, då kommer den - årsbästalisteångesten. Jag trodde att det skulle bli aningens lättare i år - 2012 har känts som ett stabilt år inom metal, men jag tyckte (observera imperfektformen) att 2011 var starkare. Tyckte - tills dess att jag började summera vad jag själv recenserat i år. Och då blev det raskt mycket svårare, haha! Lägg till den numera oerhört stinna listan på skivor som kan komma ifråga för placeringarna 10-1 det som andra har recenserat och vi får ett ymnighetshorn av helvetiska mått. Jag är så oerhört tacksam att vi på WeRock har vår deadline på julafton och inte som andra, framförallt tryckta, tidningar typ nu.

Mattias Kling har skrivit, synnerligen bra, om denna dunderångest. Jag är inte riktigt där än.

För dra åt helvete - 2012 är ett kvalitetsår när det kommer till bra skivor.

/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg