torsdag, maj 03, 2012

Så var det klart

Nu har jag tänkt färdigt. Det tog ett tag men jag är klar nu. Egentligen borde det inte vara så svårt att begripa, jag är övertygad om att alla med någorlunda hygglig intelligens tillika vettig musiksmak är överens med mig. Alla andra har fel. Det är inget att hymla om, så jag skriver det bara rakt ut. Utan omsvep och krusiduller. Det är inte det att jag inte förstått det förut, det har nog egentligen alltid varit en obestridlig sanning. Man kan dock aldrig vara säker så jag tog en rejäl funderare och kom fram till följande. Följande som är min åsikt. Och min sanning. Som kommer här, helt utan omsvep och krusiduller. Alltså det rena faktum, det kristallklara, det "jamen det vet jag väl"-obönhörligt sanna if you will. Nu säger jag det. Rakt ut. Inget omsvep. Ingen krusidull.

JAMES GANGs skiva "Bang" är världens i särklass bästa skiva.

Så var det sagt.



/Alex

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 15: Coffin of the Storms

För de som fortfarande ägnar den norska scenen någon uppmärksamhet inträffade nyligen en av årets större händelser: COFFIN STORMS släppte si...

Populära inlägg