onsdag, maj 18, 2011

Lite intryck från gårdagen

Var på Vega för första gången någonsin igår och kollade in AMON AMARTH, THE BLACK DAHLIA MURDER och EVOCATION.

Några intryck från kvällen:

Fredrik Andersson, trummisen i AA, är fortfarande lika kåt på att slå alla fyra slagen i takten på virveltrumman - har inte tänkt på det innan, men igår blev det så påtagligt att jag när jag kollar mina anteckningar ser att jag skrivit "men sluta spela 4/4 på virveln nån jävla gång!" Liiite variation är faktisk önskvärd.

Brian Strnad i THE BLACK DAHLIA MURDER är en förbannat bra frontman vars energi sprutar ut ur öronen på karln. Tror ni mig inte kolla på klippet med nya låten Moonlight Equilibrium från gårdagen nedan.



EVOCATION kommer inte att ta sig ur öppnandebandsträsket.

Fullständig recension av kvällen kommer upp på WeRock i morgonkväll någon gång.

/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg