tisdag, mars 22, 2011

Through The Looking Glass

Det är väl ingen större hemlighet att jag och Alex har något divergerande musiksmak - vissa band gillar vi gemensamt, medan andra band endast återfinns i skåpet hos den ene av oss. Men gemensamt hos oss bägge är att vi ständigt är beredda att upptäcka nya band och ge dessa en chans. I linje med detta kommer vi att utmana våra estetiska preferenser och recensera musik som vi vanligtvis inte lyssnar på.

Rent praktiskt kommer detta gå till på följande vis: Jag har gett Alex en platta av ett band han normalt sett inte lyssnar på, och han har gjort likaledes vad gäller mig. Under veckan kommer ni få ta del av våra omdömen.

Skivorna i fråga: MASTODONs "Blood Mountain" recenseras av Alex, SPOCK'S BEARDs "V" recenseras av Martin. Det är absolut inte frågan om att vi ska såga varandras smak - vi går in i detta med viljan att faktiskt hitta grejer vi gillar - men som vi kanske inte ens kände till att vi skulle gilla.

/Martin

4 kommentarer:

Stones sa...

Kul grej faktiskt. Nog för att jag gillar bägge banden så skulle jag nog ge bägge skivorna högt betyg :) Ibland önskar man att man var lite mer enkelspårig och höll sig till en stil, eller några få åtminståne. Ska bli kul att läsa slut resultatet.

Tomasz Swiesciak sa...

Skönt upplägg.

Ida sa...

Ska bli intressant att läsa resultatet, haha.... :)

Metallbibliotekarien sa...

Oj! Kul att ni gillar idén :-)Ida: Förvänta dig inte det uppenbara för att travestera Gripe ;-)

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg