fredag, mars 04, 2011

Nya skivor!

Idag får ni lite fredagsgodis från edra metallbibliotekarier i form av nya fysiska skivor till avdelningen. Det ni - ibland lyckas även vi, haha!

Klassisk, klassisk platta från en Dio i verklig storform. Rent häpnadsväckande att vi inte skaffat den tidigare faktiskt. Svänget och tyngden finns kvar med sån önskvärd tydlighet att ögonen tåras över hur bra musiken är. Ren magi om ni frågar mig.

Jag gillar verkligen titellåten på Ozzys "No More Tears", men kan inte säga att jag har samma relation till hans soloplattor som jag har till hans makalösa insatser i BLACK SABBATH. Att "No More Tears" är en tillräckligt bra platta för att vi ska ha den är däremot helt klart.

KING DIAMOND har ingen som helst betydelse för mig - däremot dyrkar ju Alex den gamle skräckrockaren till max. Det låter helt okej om "Fatal Portrait" dock.

Bättre än bra låter det om THE PROJECT HATEs "Bleeding The New Apocalypse", men det vet ni ju sedan tidigare om ni har varit inne på bloggen eller hur?









En absolut måsteplatta om ni frågar mig. "Sabbath Bloody Sabbath" är en fullständigt klockren platta som det är omöjligt att värja sig emot. Så är det.
Skivorna kommer finnas nere i trågen strax efter 11 idag. Helsingborgs Stadsbibliotek is the place to be, så att säga.
/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg