fredag, mars 18, 2011

Fredagslistan

Fredagslistan är kort denna veckan - och rätt skruvad om ni frågar mig. 16 låtar - en timmes musik. Denna veckan har vi gjort så att istället för en mastodontlista på 18 timmar i vanlig ordning får ni ett par tre exempel från varje skiva. Lite mer lätthanterligt på det sättet, och man kan ju ta sig vidare till plattorna ifråga väldigt lätt i Spotify ändå.

Ingen direkt överraskning att jag har lyssnat på ROTTEN SOUND denna vecka, eller hur? Jag hade kunnat ta vilken låt som helst från "Cursed" då de alla är väldans bra. Det finns lite annan skåpmat också - "Cursed" står för det verkliga renset denna veckan medan den övriga musiken från mig är något mer...atmosfärisk kanske man skulle kunna säga.

Alex har i förberedelse inför morgondagen lyssnat på MARILLIONs "gamle" gastare Fish - och det är intressant och utflippad progressiv musik tycker jag själv. Inget som slår två-takt men intressant.

Vi önskar er en trevlig helg!

/Martin & Alex

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg