tisdag, november 23, 2010

Hårdrocksnostalgi

Nu när juletid nalkas har jag lättare än vanligt för att bli nostalgisk. Inte sällan spelar jag LP-skivor oftare än mitt på sommaren, jag frotterar mig med gamla Okej-tidningar och deras underbara men journalistiskt bristfälliga innehåll, och jag frossar i den ystra 80-talshårdrocken som är soundtracket till min barndom.

Jag tänkte nu dra med fler personer i förfallet, läsarna av bloggen skall få följa med ner i detta träsk av fenomenal musik blandad med betydligt mindre fenomenal sådan och intervjuer som är mer av hyllningskörer eller åtminstone inte innehåller någon form av information som skulle kunna kallas vettig. Idag: Metalljournalen!

1985 var detta The Shit! Man skulle se Metalljournalen, och var man som undertecknad knappt 8 år gammal fick man hitta på allehanda ursäkter för att få stanna uppe sent. Alla har säkert olika minnen av denna eminenta show (host host) men allt finns inte tillgängligt på youtube, jag bjuder därför på följande klipp varav det första satte sig mer fast än andra i mitt huvud:

King Kobra: Intervju + Hunger (underbar låt!)
KISS: Thrills in the night (promovideo)
Accept: Balls to the wall (promovideo)
Madame X: High in high school (CHRIST ALMIGHTY!)

Tyvärr så saknas Judas Priest: Love Bites-videon på youtube, men den är åtminstone med oss in spirit. Jag var faktiskt lite rädd för den, men oerhört fascinerad av den också. Idag är jag inte lika rädd.

Slut för idag!

/Alex

1 kommentar:

Roney sa...

Madam X-tjejerna var tonårsdrömmen!

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 15: Coffin of the Storms

För de som fortfarande ägnar den norska scenen någon uppmärksamhet inträffade nyligen en av årets större händelser: COFFIN STORMS släppte si...

Populära inlägg