fredag, november 12, 2010

Årsbästalista 2010 - konsertnominering nr. 2

Michael Schenker Group - Sweden Rock Festival 11/6

Efter bandets utråkiga spelning på samma festival 1999 så hade jag en liten förhoppning om att 2010 skulle bli en upprycking i jämförelse. Jag fick inte bara rätt utan ULTRA-rätt! Jösses Amalia och hennes fasters hund, jag stod som förlamad under delar av spelningen och bara älskade att MSG kunde vara så här bra så "sent" i karriären. Låtlistan går inte av för hackor den heller, och ta en lyssning på Into the arena som jag länkar till - när Michael kör slutsolot så reser sig alla hår på kroppen! Mumma för metalöron!

låtlista:
Intro / Armed and ready
Cry for the nations
Let sleeping dogs lie
Ready to rock
Ride on my way
Into the arena
Lost horizons
Rock my nights away
On and on
Lights out
Attack of the mad axman
Rock bottom
Doctor doctor

/Alex

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg