fredag, maj 28, 2010

Lyxproblem och fredagslista

Den gångna veckan har bjudit på en i det närmaste grotesk i omfattning musiklyssningsorgie inför månadens recensioner på WeRock. Det har för egen del blivit hela 7 recensioner - personligt rekord - och dessbättre är den överväldigande majoriteten riktigt bra skivor. Men gosse, ibland har det blivit lite för mycket musik har jag märkt. Eller vad säger ni själva: börjar man drömma om att man jagas av killarna i MAMMUTANT till tonerna av Embracing Extinction av MISERY INDEX så kan man har fog för att man lyssnat en hel del på musik.

MAMMUTANTs "Atomizer" och MISERY INDEXs "Heirs To Thievery" hör till de alster som har recenserats av mig för WeRocks räkning. De övriga fem är CELESTIAL DECAYs "Contradictum", TORTURE DIVISIONs "Evighetens Dårar II", CARVEDs "Carved", AEONs "Path Of Fire" och DEW-SCENTEDs "Invocation".

Och det är inte bara jag som har kommit loss och recenserat järnet - sammantaget kommer WeRocks skribenter att ha klämt ur sig närmre 30 recensioner som kommer att hittas på siten den 1/6 kl. 00:00:01.

Förutom de ovan nämnda plattorna har jag såklart lyssnat på annat också - det har blivit lite WHITECHAPEL, DECAPITATED, TORTURE DIVISION, KEEP OF KALESSIN och märkligt nog THE WHO bland andra. Vad jag lyssnat på mer i veckan finns såklart i vecka 21 Fredagslista.

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 15: Coffin of the Storms

För de som fortfarande ägnar den norska scenen någon uppmärksamhet inträffade nyligen en av årets större händelser: COFFIN STORMS släppte si...

Populära inlägg